Загальна кількість переглядів!

четвер, 9 лютого 2023 р.

Стефанія Сарвас, 1928 р. н., с. Зушиці Городоцького р-ну Львівської обл. Спогади.

«У всякого своя доля. І свій шлях широкий». Т. Г. Шевченко.

«На лютнісько (летовищі,– авт.) в Цуневі то якісь воєнні там були. То десь в 46 році. Мій тато їхав вдосвіта, на Великому Полі (с. Великополе, – авт.) там була його сестра і він поїхав туда як на празник. І тато приїхав звідтам, а воєнний по селі ходив. Він зустрівся з татом на подвіру, прийшов з татом до хати і по-польськи: «Покаж документи!». А тоді не можна було показувати документи, мусіли з рук показувати, бо не вільно було комусь в руки давати. І тато йому показує, а він витягає автомат і в тата стріляти. А тато був вищий від нього і викрутив автомат, і він встрілив в стелю. 

А той воєнний вийшов з хати, я за ним і тато за ним, і сестра, так якби ми повибігали кричати. Я йно в сорочці вибігла з хати на двір і стала збоку. Я не чула, шо граната розірвалася вже. А він вкинув в той час як виходив гранату в сіни і сестра на повалу відразу, вже не встала. А тато вбіг в шопу і там впав. 

Мені ніц не було, ні одного осколка я не дістала, но сорочка ціла була з кров’ю. Як то всьо стало, я дуже кричала і так сусіди зараз поприходили. Маму забрали в лікарню, мама була дуже поранена, дуже осколки мала. Ми ксьондза привели, тато висповідався та й вмерли. А мама в лікарні була 3 місяці, поки осколки повитягали, поки вилікували. А брат то мав йно царапину над оком.

А той воєнний в Цуневі вбив ше дівчину, він був п’яний, а тоди до нас прийшов і то всьо наробив. А як до нас прийшов, то шапку лишив в хаті. І до нас то зразу поприходили на слідство, а я йно сама в хаті, вже нікого нема. Брат менший 9 років мав, тато на столі лежить, сестра на столі і я сиджу коло них. Я їм то розказала як то було. Вони (воєнні, – авт.) пішли і взяли з собою ту шапку. І там всіх построїли, а він без шапки і так по тім його зловили».

Стефанія Сарвас, 1928 р. н., с. Зушиці Городоцького р-ну Львівської обл.
Джерело інформації Локальна історія (фейсбук)

Немає коментарів:

Дописати коментар