Загальна кількість переглядів!

суботу, 20 лютого 2021 р.

"Коли мене вели на страту" (автор Луцик Михайло Петрович)

Луцик Михайло Петрович (31.12.1921, с. Волосянка, нині Сколів. р-ну Львів. обл. – 14. 04. 2006, м. Ско­ле) – учасник національно-визвольного руху. 
В березні 1939р. брав участь у боях з угорцями на Закарпатті. Від осені 1939р. – повітовиц провідник ОУН на Сколівщині; від 1941р. – районний провідник Юнацтва ОУН у Львові. 

28 жовтня 1944р. заарештований московитами, 29 грудня того ж року засудж. до 15-ти років таборів суворого режиму та 5-ти років заслання. 

Учасник підготовки повстання у воркутинських таборах. Звільнений і ре­абіліт. 1956. Відновив діяльність в ОУН. 19 листопада 1957 за­арештований удруге, 19 грудня того ж року засудж. до 15-ти років позбав­лення волі. Покарання відбував у Владимир. в’язниці, мордов. і перм. таборах. 

1972р. звільнений. Відмовився від рад. громадянства і вимагав відпустити його в Австрію. 1973р. за зви­нуваченням у бродяжництві засудж. до 2-х р. таборів. 1974р. ви­знаний психічно хворим і направ­лений у Дніпропетровську. спец. психіатр. лікарню. 

Після експертизи у ВНДІ заг. і судової психіатрії (Мос­ква) 1978р. діагноз знято та звільнено. Співпрацював з Укр. Гельсин. групою, збирав ма­теріали з історії визв. боротьби.
******
Коли мене вели на страту, 
Я не просився, не ридав,
А йшов назустріч хаму-кату,
Щоб він мене четвертував.

Як тільки звів він автомата –
Враз вистріл з неба пролунав.
Вцілила мила в серце ката,
І він, мов звір, із ревом впав.

А я дививсь на зайду-ката,
Дививсь, як ворог мій конав...
Взяв потім в нього автомата,
Щоб ним він більше не вбивав.

Іще луна гула в Карпатах,
Іще із дула вивсь димок –
Стояла мила знов на чатах
В хоралі літніх співанок.

Карпати, липень 1943
Літ.: Три повстання Січків: В 2 т. Х., 2003.
В. В. Овсієнко

Немає коментарів:

Дописати коментар