Загальна кількість переглядів!

неділю, 4 квітня 2021 р.

Григорій Пришляк - "Мікушка" "Вайс". Свідчення - спогади з протоколу допиту.

Григорій Пришляк «Мікушка»
Підпис на фото: "Член крайового Проводу СБ. Розглядає фото «Яворівського архіву» УПА".
Додаткова інформація
Архів ОУН в УІС - Лондон
Ф. 30, оп. 3, од. зб. 95, од. обл. 44
14 квітня 2000 р
http://ounuis.info
*****
Фрагмент із свідчень крайового референта СБ Григорія Пришляка – ("Мікушка", "Вайс") (20.4.1913 - 22.09.2002) 

ПРОТОКОЛ допиту
ПРИШЛЯКА Григорія Васильовича
12 лютого 1945 р

... У листопаді 1943 року я виїхав в м. Стрий для перевірки роботи окружного СБ Самбірського і Стрийського округів. Оскільки Стрийський референт СБ сильно запустив роботу, я запропонував замінити його новою людиною, а його направити в УПА.

В цей же період часу я прймав участь в розслідуванні справи заступника обласного референта СБ Львівського обласного проводу "Кривого". "Кривий" на допиті зізнався нам, що в період існування радянської влади, проживаючи в м.Броди, був агентом НКВС, а під час німецької окупації був агентом гестапо і видавав учасників ОУН.

Слідство у його справі вів "Павло", в одному з сіл Бобрского району. Я був присутній тільки на заключному допиті. "Кривий" був засуджений до смертної кари і розстріляний.

Я так само брав участь у розслідуванні вбивства заступника крайового провідника юнатства - "Беркута" і виконував окремі доручення центрального Проводу ОУН з розслідування справ учасників ОУН, які працювали в охороні в'язниці на Лонського та були агентами гестапо.

На допиті всі вони зізналися, що були агентами гестапо і пізніше боївкою СБ були знищені.
...
У січні 1944 р. мене від роботи референта СБ Крайового Проводу ОУН усунули. Причиною цього було - розкол і викриття ряду німецьких агентів серед працівників СБ, що ставилося мені в провину, як незадовільне виконання своїх обов'язків.

ГДА СБУ Ф. 5. - Спр. 50970. - Т. 1. - Арк.36-37

Немає коментарів:

Дописати коментар